کشف شهر گمشده آتلانتیس

by

همونطور که احتمالاً می‌دانید یا اگر هم نمی‌دانید، من حالا می‌گم و می‌فهمید، گوگل در نسخه پنجم گوگل ارت نقشه کف اقیانوس‌ها را هم اضافه کرده. چند روز پیش وقتی که یک مهندس انگلیسی مشغول گشت زدن  تو اقیانوس آرام بوده -واقعاً کاش منم اینقدر بیکار بودم!- چیز جالبی کشف می‌کند. شهر گمشده آتلانتیس!

athanasius_kirchers_atlantis

نقشه شهر گمشده آتلانتیس

pillarsherculespeutingerianaبرای اولین بار پلاتو بود که وجود چنین شهری را ادعا کرده بود. پلاتو فیلسوف، ریاضیدان، نویسنده یونان باستان بود که آکادمی آتن رو هم پایه‌گذاری کرد. بنا به ادعای پلاتو، آتلانتیس جایی در مقابل دماغه بلندی معروف به ستون هرکول، قرار دارد که قسمت‌های زیادی از اروپای غربی و آفریقا را ۹۰۰۰ سال قبل از میلاد، تصرف می‌کند و در بعد از تلاشی ناموفق برای تصرف آتلانتیس، این شهر در طی یک شب و یک روز به زیر آب فرو می‌رود.
در طول تاریخ هم دریانوردان زیادی بودند که پس از کشف قاره آمریکا، به دلیل پهناوری زیاد اقیانوس اطلس معتقد به وجود قاره‌ای بین آفریقا و آمریکا بودند. استرالیا (یا قاره اقیانوسیه) نیز به همین طریق کشف شد. اما هیچ چیز در اقیانوس اطلس منتظر آنان نبود.
به هر حال این مهندس ما ادعای کشف این شهر گمشده را بوسیله گوگل ارت کرده است. محل این شهر کشف شده در مختصات جغرافیایی A= 31 15’15.53N, 24 15’30.53W قرار دارد یعنی در ۶۰۰ مایلی غرب آفریقا که شکلی شبیه به شبکه‌ای از خیابان‌هاست که ابعادی در حدود Wales (یکی از چهار جزیره تشکیل دهنده بریتانیای کبیر در شمال ایسلند) دارد.

atlantis_1318187c

نقشه پیدا شده در گوگل ارت

این نقشه‌ها توسط کشتی‌ها و به کمک سونار به دست آمده‌اند. سونار یک فرستنده و گیرنده مافوق صوت است. این کشتی‌ها با ارسال امواج مافوق صوت و سپس دریافت انعکاس آنها، نقشه کف اقیانوس‌ها را ترسیم می‌کنند.
این اولین باری نیست که گوگل ارت در کشف چیزی به انسان‌ها کمک می‌کند. قبلاً نیز این سرویس در کشف یک اسنایپر در آمریکا، یک مزرعه ماری جوانا در سوییس، پایگاه آمریکا در پاکستان، جنگلی در موزابیک که محل زندگی گونه‌ای از انسان‌های اولیه بوده و باقی مانده ویلایی قدیمی در رومانی، کمک کرده بود. اما اینبار به نظر نمی‌رسد که درست بوده باشد. چرا که گوگل ادعای این مهندس را رد کرده و آن را ناشی از خطای سونارها دانسته است و این خطوط در حقیقت مسیر قایق‌های نقشه برداری هستند.

برچسب‌ها: , ,

11 پاسخ to “کشف شهر گمشده آتلانتیس”

  1. ناشناس Says:

    ایول ایول

  2. 78 Says:

    شايد توفان نوح كه در همان زمان نابودي اتلانتيس به وقوع پيوست عامل زير اب رفتن اتلانتيس باش.د

  3. lost love Says:

    خیلی عالیه ولی به نظر من اگه این عکسی که اینجا انداختن رو از زیر دریا هم نشون میدادن خیلی خوب میشد

  4. فربود Says:

    ایول عالی

  5. حمید Says:

    گوگل خیلی زود به این خبر واکنش نشان داد و در یک بیانیه رسمی آن را رد کرد: خطوطی که در این قسمت در بستر اقیانوس اطلس دیده می‌شوند، چیزی جز آرتیفکت نیستند. در واقع گوگل با کنار هم چیدن اطلاعات سونار کف دریا که از قایق‌های تحقیقات زمین‌شناسی مختلف به دست آمده بود، کف اقیانوس را تصویرسازی می‌کند. خطوطی که هم در این قسمت دیده می‌شوند، محل‌های تلاقی دسته های مختلف اطلاعات هستند.

    درست است که گوگل ارث نتوانسته آتلانتیس را پیدا کند، اما پیش از این توانسته کشفیات هیجان‌انگیزی انجام دهد. سال ۲۰۰۵، یک مهندس برنامه‌نویس ایتالیایی، توانست به صورت تصادفی بقایای یک بنای باستانی را در ایتالیا کشف کند. او بعد از اینکه بقایای عمارت را در گوگل ارث دید، باستان‌شناسان را خبر کرد و آنها موفق شدند بنایی را که طبق برآوردها، پیش از میلاد مسیح ساخت شده بود، بیابند.

    در مورد دیگر، زیست‌شناسان و پرنده‌شناسان توانستند با گوگل ارث، جنگل بکری را در موزامبیک بیابند که پیش از ان فقط روستاییان محلی از وجود آن آگاه بودند. آنها توانستند گونه‌های جانوری کشف نشده‌ای را در این جنگل، کشف و ثبت کنند.

    منابع: ویکی‌پدیا، بی‌بی‌سی، rbgkew، sciencedaily، telegraph

  6. فربود Says:

    خیلی عالی بود

  7. aaron Says:

    خیلی خیلی عالی بود ممنون

  8. ميلاد Says:

    عالي بود ولي اتلانتينس بوده ميگن با طوفان نوح از بين رفته پس اگه اينطوريه افلاطون اطلاعاتش چهطور به ما رسيده مگه همه چي نابود نشده

  9. ناشناس Says:

    از احمدی نژاد بپرسین میگه آتلانتیس کجاست

  10. ناشناس Says:

    ازکجا معلوم که راسته////

  11. ریحانه ززززززززززززز..... Says:

    راست میگه ازکجا معلوم که راسته ها ……/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

بیان دیدگاه